lunes, 22 de abril de 2013

Comentario grupal sobre la pauta de observación

Durante la clase del lunes 22 de Abril, hemos mostrado la pauta de observación a la profesora para que la valore y nos indique los cambios que tenemos que realizar.
Después de proponernos algunos cambios, hemos modificado los ítems pasando de preguntas a afirmaciones, y dejando así, mayor margen para la reflexión del observador.
A continuación, se muestra la pauta de observación que llevaremos a cabo para la observación del grupo de la película El Señor de las moscas, no obstante, la misma pauta de observación se puede aplicar a otro tipo de actividades y grupos.

GRUP OBSERVAT:
OBSERVADOR:
TIPUS D’ACTIVITAT A OBSERVAR: 
DATA:


SOBRE ELS OBJECTIUS
1. Explica de quina manera el grup ha assolit els seus objectius o no (tècniques, mètodes utilitzats, etc.)




2. Comenta quin és el grau d’implicació dels participants per assolir els seus objectius.




SOBRE EL LIDERATGE I CONTROL
1. Identifica si existeix un o més líders en el grup i explica quin tipus de lideratge desenvolupa o desenvolupen.




2. Descriu els mecanismes de control existents entre els membres del grup.




3. Explica l’estructura de poder que es desenvolupa en el grup.




SOBRE L’AMBIENT PSICOSOCIAL
1.  Descriu les actituds que observes entre els membres del grup (cordialitat, amabilitat, rebuig, intimidació, hostilitat, etc.)




2. Descriu el clima del grup i com afecta aquest als seus membres.




3. Analitza cóm són les relacions entre els membres del grup.




SOBRE L’AMBIENT FÍSIC
1.  Descriu l’espai en el que es desenvolupa l’activitat i justifica si és adequat per al número de persones.




2. Justifica si l’espai s’adequa als objectius plantejats pel grup.




3. Valora si el vestuari és apropiat per a l’activitat que es realitza i justifica per què.




SOBRE LES HABILITATS COMUNICATIVES
1. Descriu les habilitats comunicatives dels membres de grup.




2. Analitza el grau de participació dels membres del grup.




3. Explica els rols que els membres del grup adquireixen en funció del desenvolupament de l’activitat.




4. Identifica si existeixen oients, i si és així, descriu la seva participació.




SOBRE LA RESOLUCIÓ DE DUBTES
1. Explica si els membres del grup tenen la capacitat de detectar l’aparició dubtes o problemes.




2.  Descriu com els membres del grup resolen els dubtes, conflictes, problemes, etc. que han sorgit.



3. Analitza de quina manera els membres del grup son capaços d’afrontar els imprevistos que poden sorgir.




4. Identifica si els membres del grup són capaços de reforçar la participació dels oients i alhora de controlar a les persones que interrompen i explica com ho fan.




COMENTARIS I ASPECTES DE MILLORA





No hay comentarios:

Publicar un comentario